بریس افتادگی مچ پا

دراپ فوت یا افتادگی مچ پا یک عارضه نسبتاً شایع در سرتاسر جهان است و باید بدانید که افتادگی مچ پا به حالتی گفته می‌شود که مچ پا توانایی حرکتی خود را از دست می‌دهد. شما در ادامه این مطلب اطلاعاتی درباره عارضه دراپ فوت به دست می‌آورید همچنین با روش تشخیص، علت، علائم و درمان با بریس افتادگی مچ پا آشنا می‌شوید.

دراپ فوت یا افتادگی مچ پا

دراپ فوت یا افتادگی مچ پا به حالتی گفته می‌شود که مچ پا حالت طبیعی و نرمال خود را از دست می‌دهد و فرد نمی‌تواند مچ پا را در حالت صحیح قرار دهد و به همین علت در هنگام راه رفتن ممکن است پای خود را روی زمین بکشد.

افتادگی مچ پا معمولاً یکی از پاها را تحت تأثیر قرار می‌دهد اما در برخی موارد با توجه به علت افتادگی مچ پا، ممکن است هر دو پا تحت تأثیر قرار بگیرند و دچار افتادگی ‌شوند. افتادگی مچ پا می‌تواند موقتی باشد اما درصورتی که به این عارضه بی‌توجهی شود و هیچ اقدامی برای اصلاح و درمان آن انجام نشود ممکن است دائمی شود و مچ پا در حالت افتاده تغییر شکل بدهند و در همان حالت باقی بمانند.

افتادگی مچ پا به علت وجود یک عارضه در بدن ایجاد می‌شود بنابراین پس از مشاهده افتادگی مچ پا در مرحله نخست باید برای انجام معاینات لازم اقدام کنید تا علت آن مشخص و مراحل درمان خاص خودش را دنبال کنیم.

ما در کلینیک ارتوپدی فنی کوشا، عارضه دراپ فوت را با استفاده از بریس افتادگی مچ پا اصلاح و درمان می‌کنیم، همچنین شما می‌توانید از طریق لینک زیر با روش‌های مختلف درمان افتادگی مچ پا آشنا می‌شوید اما در ادامه این مطلب ما فقط به بررسی اسپلینت یا بریس افتادگی مچ پا می‌پردازیم.

درمان افتادگی مچ پا با بریس AFO

بریس AFO که با نام ارتز مچ پا نیز شناخته می‌شود، یک وسیله ارتوپدی است که در مراکز ارتوپدی با توجه به ساختار مچ پای هر فرد برای او ساخته می‌شود. اسپلینت یا بریس افتادگی مچ پا، مچ را در زاویه نود درجه نگه می‌دارد تا از ایجاد دفورمیتی و افتادگی مچ پا جلوگیری شود.

تجربه ما نشان داده که یکی از بهترین روش‌های غیر جراحی درمان افتادگی مچ پا با بریس AFO است. ارتز مچ پا یا بریس AFO از عضلات ضعیف حمایت می‌کند، وضعیت صحیح مچ پا را حفظ می‌کند و به نگه‌داشتن پا در وضعیت نرمال کمک می‌کند.

این بریس با حفظ و مراقبت از عضلات ضعیف مچ پا باعث بهبود الگوی راه رفتن در افرادی که دچار افتادگی مچ پا هستند، می‌شود. ضمناً شما با تماشای ویدئو پائین با روش درمان افتادگی مچ پا با بریس AFO آشنا می‌شوید.

علاوه بر آن بریس آفو به منظور اصلاح و درمان کوتاهی تاندون آشیل نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، علاوه بر آن به منظور حفظ ثبات پس از انجام جراحی‌های مچ پا از بریس AFO استفاده می‌شود.

فکر کنم تا به اینجا تقریباً با بریس افتادگی مچ پا (اسپلینت AFO) آشنا شدید با این حال اگر کنجکاوید تا بدانید که نحوه استفاده از این بریس به چه شکل است و چه افرادی از آن استفاده می‌کنند روی لینک زیر کلیک کنید.

علت‌ ایجاد افتادگی مچ پا

عوامل متفاوتی در ایجاد افتادگی مچ پا نقش دارند که این عوامل می‌توانند عوارض موقتی یا دائمی ایجاد کنند و عواملی که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم، مهم‌ترین علت‌ ایجاد افتادگی مچ پا هستند:

• سکته مغزی
  • فلج مغزی
  • فلج اطفال
  • تصادفات
  • آسیب نخاعی
  • تنگی کانال نخاعی
  • آسیب عصب پرونئال

تمام مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم می‌توانند علت ایجاد دراپ فوت باشند که می‌توان تمامی این موارد را به کمک بریس افتادگی مچ پا درمان و اصلاح کرد.

تشخیص افتادگی مچ پا

تشخیص افتادگی مچ پا معمولاً در معاینات بالینی و فیزیکی انجام می‌شود و به منظور تشخیص افتادگی مچ پا، پزشک راه رفتن شما را بررسی می‌کند و برای تشخیص میزان کنترل بر روی عضلات مچ پا، آزمایش‌های بالینی انجام می‌گیرد.

با توجه به علت ایجاد این بیماری گاهی نیاز است از عکس‌های رادیوگرافی هم استفاده کنیم مثلاً اگر افتادگی مچ پا به علت وجود یک کیست در نخاع یا تنگی کانال نخاعی ایجاد شده باشد، تشخیص قطعی آن فقط به کمک عکس‌های رادیوگرافی انجام می‌شود. علاوه بر روش‌های فوق انجام تست‌های عصبی برای مشخص شدن محل آسیب از دیگر روش‌های تشخیص افتادگی مچ پا است.