درمان خار پاشنه

ممکن است افراد زیادی را دیده باشید که از درد کف پا شکایت دارند، درد کف پا علل متفاوتی دارد و یکی از علل ایجاد درد در کف پا، خار پاشنه است. روش درمان خار پاشنه بدون جراحی راه‌های متعددی دارد که در ادامه شما با علائم و نحوه درمان خار پاشنه می‌پردازیم.

خار پاشنه چیست؟

خار پاشنه یک زائده استخوانی است که در اثر رسوب کلسیم ایجاد می‌شود و این زائده در زیر استخوان پاشنه در محل اتصال فاشیای کف پا که پاشنه را به انگشتان پا متصل می‌کند تشکیل می‌شود و باید بدانید این زائده استخوانی باعث درد در کف پای فرد خواهد شد.

خار پاشنه معمولاً در خانم‌های خانه‌دار که بیشتر زمان خود را در طول روز به ایستادن و فعالیت اختصاص می‌دهند، شیوع بیشتری دارد. هرچند بعضی از شغل‌ها که نیازمند ایستادن‌های طولانی مدت هستند نیز افراد را در معرض تشکیل خار پاشنه قرار می‌دهد.

چه مواردی امکان ابتلا به خار پاشنه را افزایش می‌دهد؟

مواردی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم می‌توانند امکان ابتلای فرد به خار پاشنه را افزایش دهند و حتی اگر شما خار پاشنه ندارید باید حواستان باشد که این موارد باعث می‌شود در آینده نزدیک به این بیماری دچار شوید چون به وجود آمدن آن طی مدت طولانی شکل می‌گیرد و زمان درمان خار پاشنه هم طولانی است.

سن

افرادی که در سن ۴۰ تا ۶۰ سالگی قرار دارند بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به خار پاشنه هستند، همچنین باید بدانید خار پاشنه در خانم‌ها شایع‌تر از آقایان است.

انجام ورزش‌های خاص

ورزش‌هایی که فشار‌های مداوم به پاشنه پا وارد می‌کنند، می‌توانند فرد را بیشتر از پیش به خار پاشنه مبتلا کنند. ورزشکارانی که ورزش‌هایی از قبیل دو و میدانی انجام می‌دهند به علت دویدن در مسافت‌های طولانی ممکن است دچار آسیب به بافت نرم کف پا شود، همچنین رقاص‌های باله نیز می‌توانند فشار زیادی به پنچه پا و فاشیای کف پا وارد کند.

چاقی

چاقی و اضافه وزن باعث ایجاد فشار‌های مضاعف بر روی استخوان پاشنه پا خواهد شد و اگر فردی دچار اضافه‌وزن باشد، زمان طولانی بایستد بیشتر در معرض ابتلا به خار پاشنه است.

قوس زیاد کف پا

افزایش قوس کف پا سبب توزیع نامساوی فشارهای کف پایی و افزایش فشار در سینه و پاشنه پا شده و کشش عضلات پلنتار را افزایش می‌دهد که وجود این عوامل در کنار هم باعث ایجاد خار پاشنه می‌شود.

درمان خارپاشنه

اکثر افرادی که دچار خارپاشنه هستند گمان می‌کنند که می‌توانند در مدت زمان کوتاهی خار پاشنه را درمان کنند اما این تصور یک تصور غلط است.

خار پاشنه در مدت زمان طولانی ایجاد می‌شود و درمان آن نیز به طول می‌انجامد، یکی از روش‌های درمان خار پاشنه استفاده کردن از کفی‌های ارتوپدی و برداشتن فشار از قسمتی است که خار پاشنه در آن ایجادشده است.

همچنین غلتیدن پاها بر روی یک بطری حاوی یخ می‌تواند در کاهش دردهای ناشی از خار پاشنه و کاهش التهاب عضلات پلنتار بسیار مفید باشد و سومین روش درمان خار پاشنه، انجام ورزش‌های اصلاحی و کششی برای کف پاست.

کفی برای خار پاشنه

کفی‌های مخصوص خار پاشنه پس از انجام اسکن و بررسی نقاط پرفشار در کف پا و آنالیز اسکن توسط کارشناس ارتوپدی فنی ساخته می‌شود و پس از برداشتن فشار‌های مضاعف از قسمت پاشنه درد‌های ایجادشده در اثر خار پاشنه تا حد خیلی زیادی کاهش خواهد یافت پس روش دیگر درمان خار پاشنه استفاده از کفی برای آن است.

در مقاله کفی برای خار پاشنه که شاید خواندن خالی از لطف نباشد و بتواند به شما کمک کند تا تصمیم بهتری بگیرید.

سخن پایانی

بعد از استفاده از کفی‌های طبی و کاهش درد، خار پاشنه با گذشت زمان شروع به بهبودی خواهد کرد و برای درمان خار پاشنه باید صبور باشید و تمامی موارد ذکرشده برای درمان خار پاشنه را هم‌زمان انجام دهید.
بهتر است در اولین فرصت برای درمان خار پاشنه اقدام کنید و تعلل نکنید، درمان خار پاشنه در مراحل ابتدایی ساده‌تر از درمان آن در مراحل پیشرفته است.
برای سفارش کفی‌های طبی و صندل‌های ارتوپدی در ساعات کاری با کلینیک تماس بگیرید و پس از دریافت نوبت ویزیت، مراجعه کنید.
تلفن نوبت‌دهی:
021-88609914 / داخلی دو
تهران ونک خیابان ملاصدرا رو به روی بیمارستان بقیه‌الله پلاک 193 طبقه 5 واحد سیزده
ضمناً می‌توانید از طریق برگه درخواست نوبت و خدمات ، بدون مراجعه حضوری و تماس تلفنی درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس ما باشید.